بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» معرفی کتاب : اضطراب موقعیت

معرفی کتاب : اضطراب موقعیت

نام کتاب: اضطراب موقعیت

نویسنده: آلن دوباتن

مترجم: سیدحسن رضوی

ناشر: نشر ملیکان


«دو داستان عشقی بزرگ، زندگی هر فردی را معمولا با خود درگیر می‌کند» این جمله را «آلن دوباتن» فیلسوف سویسی ساکن بریتانیا می‌گوید و بر این باور است: «علاوه‌‌بر اینکه ما همواره در جستجوی عشق و شیفتگی جنسی هستیم، از جهان نیز انتظار دریافت عشق داریم که این عشق بسیار اسرارآمیزتر و شرم‌آورتر است. جدیت داستان دوم به‌هیچ وجه کمتر از داستان اول نیست، درد و شکست در آن‌هم به‌هیچ‌وجه کمتر نیست. در داستان دوم هم شکست عشقی وجود دارد.»

نکاتی در مورد شروع باغبانی در آپارتمان مطلب مرتبط نکاتی در مورد شروع باغبانی در آپارتمان

«آلن دوباتن» در کتاب اضطراب موقعیت (Status Anxiety)، راوی موقعیت انسان امروز در برابر جهان‌ شده و مفهوم جهانی اضطراب را که به‌ندرت به‌صورت مستقیم مورد توجه قرار گرفته را ارزیابی و موشکافی می‌کند. اضطراب نشات‌گرفته از این‌که: دیگران درباره ما چگونه فکر می‌کنند؟ چرا نادیده‌گرفته‌‌شدن از سوی دیگری با سقوط در احساس بی‌ارزشی همراه است؟ رنج و هیاهوی بی‌پایان بشر قراراست به چه هدفی ختم‌شود؟ چرا باید این همه اضطراب را که محصول حرص‌طلبی و جاه‌طلبی‌های تمام‌نشدنی است را تحمل‌کنیم؟

در واقع کتاب بر شیوع اضطراب در جوامع مدرن می‌پردازد و به‌ ما گوشزد می‌کند، به‌رغم افزایش شگفت‌انگیز ثروت، انباشت غذا و دانش، بالارفتن سطح رفاه زندگی، امنیت، تسهیلات درمانی و بهداشتی و امکانات مادی، سطح اضطراب کاهش پیدا نکرده و بالعکس به‌همان‌اندازه میزان اضطراب بالاتر نیز رفته و به‌نظر می‌رسد ما برای تحمل‌کردن خود بیش از هر زمانی به تایید و محبت دیگران نیاز پیدا کرده‌ایم. در هیاهوی لذت‌ها و امکانات، به‌راحتی از مسخره‌شدن آشفته می‌شویم، آرزوی تحسین ریاکارانه و چاپلوسانه دیگران را داریم و اظهارنظرهای مبنی بر این‌که بی‌اهمیت هستیم، زخم‌هایی بر ما می‌زند که هر روز عمیق‌تر می‌شود.


مریم بهریان - دانشجوی دکتری روان‌شناسی


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده